IC Direct is slechtste trein van 2015

De InterCity Direct is bekroond tot slechtste trein van 2015, doordat deze op het traject tussen Rotterdam en Amsterdam 1 op de 7 keer te laat is gekomen en op het traject tussen Amsterdam en Breda 1 op de 10 keer. Hiermee zit de InterCity Direct ver onder het gemiddelde en de gemaakte afspraak met het Ministerie van Infrastructuur.

Boete voor NS

Opnieuw lijkt de NS zijn afspraken niet na te komen. Zo is er afgesproken dat 1 op de 200 treinen te laat mag komen en is dat in 2015 uiteindelijk neergekomen op 1 op de 50. Hiermee lijkt de NS opnieuw een boete te moeten betalen aan de staat, maar lijkt ook de toekomst niet rooskleurig. Het oude materieel van de NS wordt namelijk uit de dienstregeling gehaald, waardoor er nog minder treinstellen beschikbaar zijn voor de NS om in te zetten. Treinen zullen daarom in 2016 voller dan ooit zijn en er zullen geen reserve treinstellen beschikbaar zijn.

Problemen nog niet voorbij

De problemen voor de NS lijken voorlopig dan ook niet voorbij. Reizigersorganisaties en de NS zoeken naar oplossingen, maar deze is momenteel nog niet gevonden. Wellicht dat er treinen uit buurlanden kunnen worden gehuurd, dat er standaard bussen moeten rijden op trajecten of er heel snel nieuwe treinen moeten worden aangeschaft.

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *