Regent klachten voor vervangen van verlopen OV Chipkaart
Het regent klachten bij de de Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer, omdat reizigers het oneens zijn over de administratie/vervangingskosten van hun verplichte OV Chipkaart. Iedereen wordt gedwongen om zo’n pas aan te schaffen, maar hier moet wel telkens € 7,50 voor worden betaald. Zowel de anonieme als de persoonlijke OV kaart moeten om de 5 jaar worden vervangen, omdat deze in de loop der tijd beschadigen, onveilig zijn of de technologie verouderd.
Omslachtig
Nu de OV Chipkaart al 5 jaar een officieel vervoersbewijs is in Nederland begint het aantal klachten te stijgen, doordat steeds meer reizigers hun verlopen OV Chipkaart moeten vervangen en tegen allerlei problemen aanlopen. Het abonnement moet namelijk worden overgezet evenals het saldo, het adres en de bijkomende reisproducten. Reizigers vinden het omslachtig en zijn van mening dat een verplicht vervoersbewijs gratis en zonder problemen vervangen zou moeten worden. Men betaalt immers al genoeg voor de reis op zich.