NS verstuurt per ongeluk 5000 klantgegevens op

Afgelopen week is bekend gemaakt dat de NS per ongeluk 5000 klantgegevens heeft verstuurt naar 3 willekeurige klanten. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is niet bekend gemaakt, maar wel werd er vermeld dat het om bank-, e-mail- en adresgegevens ging. De NS heeft hier melding van gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de 5000 slachtoffers benaderd. Tevens hebben zij de 3 willekeurige reizigers benaderd en verzocht om de gegevens te verwijderen.

Spoorveiligheid

Geen gevaar voor slachtoffers

Aangezien vrij weinig mensen iets kunnen met deze gegevens verwacht de NS weinig problemen. Daarbij zijn de 3 willekeurige reizigers bekend bij de NS en is de kans nihil dat er iets zal worden gedaan met de 5000 klantgegevens.

Opmerking van de NS

“Het is erg onwaarschijnlijk dat de betrokken klanten nadelige gevolgen zullen ondervinden.”

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *