NS realiseert in 2011 groei van reizigerskilometers
NS realiseert in 2011 groei van reizigerskilometers
De investeringen van NS uit eerdere jaren betalen zich duidelijk terug voor de klant, aldus Bert Meerstadt. Zo bereikte de punctualiteit voor de klant in 2011 een record met 94,7% van de treinen die op tijd waren. Het percentage gehaalde aansluitingen steeg naar 92,8% (91,6% 2010). Verder wordt de trein steeds groener. Zo is de CO2-uitstoot, door onder meer zuiniger te rijden, over de afgelopen vier jaar per reizigerskilometer met 20% teruggebracht. Hierdoor bouwen wij de groene voorsprong van de trein op de auto verder uit; de trein is nu circa vier keer zo schoon.
Klantoordeel op peil
Het jaar 2011 begon spannend; de gevolgen van een strenge winter. NS wist desondanks het klantoordeel weer op peil te brengen. Gemiddeld gaf over het jaar 74% van onze klanten NS een 7 of hoger waar dit in het eerste kwartaal nog slechts 69% was. Ook zagen wij, ondanks het economische klimaat, een toename van het aantal reizigerskilometers (+ 2,7 %).
Totaalpakket voor zakelijke reizigers
Zo wist NS in de zakelijke markt te groeien met meer zakelijke reizigers die profiteren van de 6 nieuwe abonnementen, de NS-Business Card en de vele concepten die NS aanbiedt naast de trein (Greenwheels, OV-fiets, Seats2Meet en Park&Ride). “Zakelijke reizigers willen meer dan de trein en met ons totaalpakket bieden wij deze groep steeds meer mogelijkheden om zich op maat te verplaatsen en te vergaderen. Hierdoor besparen zij kosten en vermindert tegelijk de CO2-uitstoot,” aldus Meerstadt.
In 2011 gingen verder 50.000 mensen op uitje via www.spoordeelwinkel.nl, dat is meer dan ooit.