NS had overvolle treinen kunnen voorkomen

Volgens directeur Stef Smit had de NS overvolle treinen kunnen voorkomen en reizigers al veel eerder een zitplaats kunnen aanbieden. In de algemene voorwaarden van de NS staat zij niet verplicht zijn om een zitplaats aan te bieden, maar zij hebben wel een inspanningsverplichting. Hier heeft de NS volgens Smit steken laten liggen, waardoor de problemen nu erger zijn dan ooit. Reizigers reizen al sinds september 2015 in overvolle treinen naar hun werk, terwijl zij voltarief betalen. Smit is van mening dat de NS 50% van de gemaakte reiskosten gecompenseerd moeten krijgen.

 

NS opzoek naar oplossing en compenseert niks

Een woordvoerder van de NS laat weten dat zij geen compensatie regelingen gaan treffen met reizigers. Volgens hem biedt de NS reizigers een vervoersplaats en geen zitplaats, maar doen zij er alles aan om tot een juiste oplossing te komen. Zo worden er extra bussen ingezet, worden treinstellen omgebouwd en wordt oud materieel nog steeds ingezet, terwijl dit al uit de dienstregeling zou moeten worden gehaald.

Reizigers melden zich massaal aan voor NS Consumenten Claim

Sinds november 2015 is Consumenten Claim een claim gestart tegen de NS, waarbij momenteel 8500 reizigers zich hebben aangemeld. Het zal waarschijnlijk tot een rechtszaak komen, waarbij de rechter zal moeten bepalen of de NS zich heeft gehouden aan zijn inspanningsverplichting om reizigers een zitplaats aan te bieden of dat zij hier te laat mee zijn begonnen.

Alle rechten voorbehouden | Treinkaartjes actie | Goedkoop-treinkaartje.nl | Goedkope-busreis.nl |

Deel deze pagina!

Close