Klanttevredenheid NS in 2015

In de eerste helft van 2015 blijken reizigers iets minder tevreden dan in de eerste helft van 2014. In de 1e helft van 2014 had 75,5% van de reizigers aangegeven tevreden te zijn, terwijl dat nu gezakt is naar 75%. In een reactie laten veel reizigers weten dat zij voor hun gevoel vaker te maken hebben met vertragingen/storingen en dit zou heel goed kunnen kloppen. De punctualiteit is namelijk ook achteruit gegaan voor de NS, waarmee de reizigers dus niet geheel ongelijk krijgen. Het aantal reizigers dat 5 minuten of meer te laat aankomt op zijn bestemming is gestegen met 1.7%, waarmee het totale aantal reizigers dat te laat komt op zijn bestemming is gestegen naar 8,4%.

Spoorveiligheid

Deze resultaten komen niet geheel onverwacht voor de NS, omdat zij in het afgelopen half jaar inderdaad veel last hebben gehad van storingen en kapotte bovenleidingen en het uitvallen van treinen. Daarmee lijkt de NS zijn doelen voor 2015 niet te gaan halen en zal er hoogstwaarschijnlijk opnieuw een boete moeten worden uitgeschreven door Minister Mansveld. Uiteraard zal de NS alles op alles zetten om de cijfers in de 2e helft van 2015 op te schroeven, maar vooralsnog zijn er nog geen tegenmaatregelen genomen en kan de NS slechts hopen dat het beter wordt.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *