Betere prestaties, klantwaardering stijgt verder

  • Recordpunctualiteit: 95,5% van de treinen rijdt op tijd
  • Waardering stijgt voor derde kwartaal op rij
  • Algemeen klantoordeel: 77% geeft NS een 7 of hoger

Het algemeen klantoordeel over de dienstverlening van NS is voor het derde kwartaal op rij gestegen. 77% van de reizigers waardeert de dienstverlening van NS met een 7 of hoger. Dat is een procentpunt meer dan in het vorige kwartaal en vrijwel hetzelfde niveau als in het derde kwartaal van 2010 (78%). Het oordeel van klanten over het op tijd rijden is verbeterd met 4% punt naar 57% (derde kwartaal 2010: 58%). Dat blijkt uit onderzoek over klanttevredenheid en punctualiteit bij NS in het derde kwartaal van 2011.

80% van onze klanten is tevreden over de kans op een zitplaats. Dat is 1% punt hoger dan in het vorige kwartaal en even hoog als in dezelfde periode vorig jaar. Het oordeel over de reinheid van onze treinen en stations bleef ten opzichte van het tweede kwartaal onveranderd (59%), maar steeg met twee procentpunten ten opzichte van het derde kwartaal 2010 (57%). 56% van de klanten waardeert de informatievoorziening bij ontregelingen met een 7 of meer. Opnieuw werd in het derde kwartaal het punctualiteitrecord gebroken. 95,5% van de treinen kwam op tijd aan (derde kwartaal 2010: 93,6%). Van de aansluitingen werd 93,7% gehaald (derde kwartaal 2010: 92,2%) en 98,7% van de treinen heeft gereden (derde kwartaal 2010: 98,3%).

Lees Meer: http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/persberichten/2011/10/betere-prestaties-klantwaardering-stijgt-verder.html

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.