Volle treinen app voor reizigers
Er wordt binnenkort een app gelanceerd, waarmee reizigers kunnen aangeven dat zij in een overvolle trein zitten. Zo kan de NS bij meerdere meldingen hierop inspelen, zodat dit in de toekomst wellicht voorkomen kan worden. De app is een initiatief van reizigersorganisatie ROVER en stelt reizigers in staat om hun zegje te doen. Dit deden zij eerder via het meldpunt volletreinen.nl, maar dit kan tegenwoordig natuurlijk anders. Met de app kunnen reizigers binnen 6 stappen aangeven dat ze in een overvolle trein terecht zijn gekomen. In het verleden heeft de NS meerdere male de capaciteit veranderd a.h.v. het meldpunt.
Meldpunt voor volle treinen wordt via de app beschikbaar!
Ook NS krijgt soortgelijke functie in eigen app
Voor de herfstdrukte voert de NS een update door op de huidige app, waarin reizigers de drukte in de herfstperiode kunnen doorgeven. Wanneer dit een succes blijkt te zijn zal dit wellicht ook in de overige seizoenen worden doorgezet. In de herfst kampt de NS altijd met extra drukke treinen en hier moet direct op gereageerd. Een app biedt in dit soort gevallen een heuse uitkomst, omdat er direct informatie beschikbaar komt en reizigers er direct gebruik van kunnen maken.
De NS hoopt hiermee de overvolle treinen tegen te gaan en de klanttevredenheid van reizigers omhoog te schroeven. Dit is belangrijk voor de NS, omdat zij hierop beoordeeld wordt door de staat.