NS Consumentenclaim maakt weinig kans

Volgens verschillende OV experts maakt de NS Consumentenclaim weinig kans, omdat het een massale claim betreft en alle reizigers individueel zouden moeten worden beoordeeld. Zo maken zij gebruik van verschillende trajecten en is het middels een massale claim niet eens met zekerheid te zeggen dat iedereen werkelijk problemen ondervindt van de drukte in de ochtendspits.

Opzoek naar een oplossing

Dat de massale claim juridisch waarschijnlijk gaat stranden wil nog niet zeggen dat er geen maatschappelijk probleem is op dit moment. Daarom gaat de organisatie een brief ondersteund door ruim 7500 klanten aanbieden aan de NS, waarin de problemen worden uitgelicht en er gevraagd wordt om een oplossing. De NS is volgens de organisatie verplicht om zich maximaal in te zetten om iedereen een zitplaats aan te bieden. Hier wordt immers aanzienlijk door betaald, omdat de meeste forensen ongeveer € 325 per maand betalen.

De problemen lijken echter nog niet voorbij en het zal waarschijnlijk nog erger worden. Eind 2015 zullen ouderen treinen uit de dienstregeling worden gehaald en zal er nog minder materieel beschikbaar zijn voor de NS. Daarom zal er moeten worden gekeken naar standaard busvervoer in de ochtendspits of het huren van treinen uit andere landen.

Het zou belachelijk zijn dat forensen elke dag moeten staan in de trein voor dit tarief.

Leave a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *